Pebble Media maakt volledige overstap naar Adhese-technologie

Woensdag 13 november 2013 — Pebble Media, de reclameregie voor tal van grote Vlaamse en Franstalige uitgevers en mediagroepen, schakelt volledig over op de ad-serving technologie van het Gentse Adhese. Sinds 2011 was Adhese reeds verantwoordelijk voor de tekstadvertenties die Pebble Media aanbiedt (Konverto), sinds 1 oktober 2013 lopen ook alle andere advertenties via Adhese. Het Pebble Media Netwerk bereikt dagelijks gemiddeld één miljoen Belgische surfers.

Concreet neemt Adhese, naast Konverto, nu ook alle display-ads en videoreclames van Pebble Media voor zijn rekening. Dit laat Pebble Media toe om reclamecampagnes te tonen op een breed scala aan sites, gespreid over verschillende mediamerken. Adverteerders kunnen hun producten en diensten hierdoor aanbieden binnen inhoudelijke categorieën en aan een specifiek doelpubliek, over verschillende mediasites heen.

Het uitgebreide netwerk van uitgevers dat Pebble Media verenigt, maakte de overzetting naar Adhese complex. Verschillende uitgevers, met verschillende verwachtingen, planningen en online structuren, werden simultaan in Adhese geïntegreerd. De flexibiliteit van de Adhese-technologie heeft hierbij voor een vlekkeloze overstap gezorgd.

Na behoorlijk wat voorbereidingswerk bij de verschillende uitgevers, zijn alle sites die Pebble Media verenigt op een paar dagen tijd door Adhese overgenomen. De lopende campagnes werden zonder onderbreking voortgezet en Pebble Media kan nu makkelijk, via één overkoepelend platform, elke soort van reclame (video-prerolls, overlayers, splashes, companion-ads,...) aanbieden op haar volledige netwerk. Bovendien laat Adhese een vlotte integratie toe van externe advertising networks, zoals Adform of Rubicon, over verschillende mediasites en platformen heen.

De vlotte samenwerking tussen Adhese en Pebble Media zorgt ervoor dat beiden hun positie binnen de Belgische markt consolideren en versterken. De groepering van verschillende mediamerken laat Pebble Media toe dagelijks gemiddeld één miljoen Belgische surfers te bereiken. De Adhese ad-serving technologie maakt het uitgevers en adverteerders toe om reclamecampagnes makkelijk uit te leveren aan het juiste doelpubliek, binnen de juiste context en via het meest geschikte kanaal.